För att ansöka om medlemskap i Leksands Båtklubb registrerar du dina uppgifter under fliken inträdesanmälan. När din ansökan blivit godkänd kommer du få en faktura för medlemsavgiften samt ett mail med inloggningsuppgifter som bekräftar ditt medlemskap. Du kan då logga in i BAS och registrera dig i kölistan för båtplats.

Adressändring

Har du bytt adress, telefonnummer eller mailadress – gör ändringen direkt i BAS.

Utträde ur klubben

Uppsägning av båtplats och medlemskap skall ske skriftligen.

Har du bytt båt?

Tänker du byta till en större eller mindre båt? Ta kontakt med hamnkommittén först. Ställ dig sedan i kö för byta av båtplats i BAS. Hamnkommittén ansvarar för att fördela båtplatser efter behov.

Kan köparen av min båt få överta min plats?

Nej båtplats får inte övertas av köparen. Båtplats kräver medlemskap och nya medlemmar tar vi in i enlighet med gällande rutiner. Lediga båtplatser fördelas enligt kölistan.

Uthyrning/utlåning av båtplats

Om du inte kan nyttja din båtplats inför säsongen kan eventuellt hamnkommittén fördela och hyra ut platsen i andra hand, förutsatt att du meddelar hamnkommittén senast 1 juni.

Hamnvärd

Alla medlemmar, med båtplats, skall göra ett hamnvärdspass varje år. Hamnvärdspass bokar du själv i BAS. I värdschemat hittar du under vilka perioder som du kan boka in ditt pass.

Brygg- och uppläggningsplatser

Alla frågor som handlar om båtplatser eller uppläggningsplatser hanteras av hamnkommittén.

Nycklar

Nyckel till grindar och klubbstuga löser du ut mot en deposition på 400 kr. Kontakta hamnkommittén.

Kontaktuppgifter till klubben hittar du här.

Avgifter

Medlemskap: 400 kr/år